معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد مشاركت سازمان هاي مردم نهاد در مقابله با بيماري ايدز را بسيار مهم ارزيابي كرد و گفت: لازم است سازمان هاي مردم نهاد را تقويت و كمك كنيم و اگر زمينه براي تشكيل تشكل هاي جديد در زمينه اطلاع رساني، آموزش و پيشگيري در اين زمينه وجود دارد اين اتفاق صورت پذيرد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد،"محمد علي طالبي" روز سه شنبه دهم تيرماه در جلسه كميته پايش و ارزشيابي ايدز استان ضمن تبريك حلول ماه مبارك رمضان، با اشاره به اينكه گزارش ارائه شده نشان دهنده تعهد اعضا به وظايف محول شده و اهميت پرداختن به موضوع ايدز و خطراتي است كه در آينده جامعه را تهديد مي كند، اظهار داشت: استراتژي ارائه شده نشان دهنده فعاليت هاي مطلوب در گذشته است كه بايد در اين زمينه برنامه استاني نيز وجود داشته باشد.
طالبي گفت: ارزيابي برنامه هاي اجرا شده در سال 92 نشان دهنده اين است كه ظرفيت بهتري براي كار وجود دارد و از اين رو لازم است برنامه استاني در كنار برنامه ارائه شده وجود داشته باشد.
اين مقام مسئول گستردگي برنامه را به نحوي دانست كه نبايد به چند دستگاه محدود بسنده كرد و گفت: شرح وظايف دستگاه هاي مرتبط بايد مشخص شود تا ابلاغ لازم در اين زمينه صورت گرفته و نحوه كار معين شود.
وي همچنين خواستار همكاري همه جانبه دانشگاه هاي استان در زمينه آموزش هاي لازم در اين زمينه و نظارت جدي كمپ هاي ترك اعتياد در استان با توجه به وجود افراد غير بومي در اين مراكز شد.
طالبي خاطر نشان كرد: اگر همگرايي و همكاري لازم بين دستگاه هاي مرتبط بوجود بيايد، شاهد وضعيت خوبي در زمينه مبارزه با بيماري ايدز خواهيم بود.
در اين جلسه ادارات كل بهزيستي، زندان ها و آموزش و پرورش استان و همچنين دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي (ره) گزارشي از روند پيش روي خود در راستاي مقابله با بيماري ايدز ارائه كردند.
گفتني است برنامه 5 ساله كشوري ايدز از سال 89 تا پايان سال 93 ادامه دارد كه اين برنامه مشتمل بر 10 استراتژي مي باشد، جلسه كميته پايش و ارزشيابي ايدز استان نيز در همين راستا هر سه ماه يكبار در دفتر معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استان برگزار مي گردد و اين كميته زير گروه هاي فرعي را نيز در بر دارد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا